Algemene voorwaarden

Artikel 1
  • 1.1 “Vrienden Van Renaissance”, “Sponsors Van Renaissance” (beide hierna te noemen: donateur(s)), "Renaissance Ticketservice", "Renaissance Entertainment" en “Renaissance Fanshop” zijn onderdelen van Theatergroep Renaissance.
  • 1.2 Onze website is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat we aan alle wettelijke eisen voldoen met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Wij streven naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zullen wij aangifte doen bij de politie.
  • 1.3 Wij verstrekken persoonsgegevens nooit aan derden. Indien wij uw persoonsgegevens aan derden verstrekken, zullen wij altijd vooraf toestemming aan u vragen.
  • 1.4 Onze website is verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende cookies. Je leest hier meer over in onze Cookie Policy.
  • 1.5 Wij zijn verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
  • 1.6 Wij streven ernaar om u ten allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Bij vragen staan wij u graag te woord.
Artikel 2: Renaissance Ticketservice
  • 2.1 Aankoop toegangsbewijzen
    • 2.1.1 De aankoop van een toegangsbewijs voor een theatervoorstelling is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de Algemene Voorwaarden en wanneer de klant een betaling heeft gedaan.
    • 2.1.2 De betaling van een e-ticket dient direct te geschieden middels een iDeal betaling.
    • 2.1.3 De betaling van een contante toegangsbewijs dient direct bij aanschaf te geschieden middels contante betaling of pintransactie.
  • 2.2 Reservering toegangsbewijzen
    • 2.2.1 Een reservering van een toegangsbewijs word gezien als aankoop met uitgestelde betaling en is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de Algemene Voorwaarden en wanneer de klant de aanvraag heeft verzonden.
    • 2.2.2 Indien reservering van een toegangsbewijs is gedaan en de desbetreffende theatervoorstelling gaat niet door, vervalt per direct de reservering en word deze niet in rekening gebracht.
    • 2.2.3 Je bent als klant verplicht jouw betaling, zoals vermeld in punt 2.2.1 en met uitzondering van punt 2.2.2, aan Theatergroep Renaissance na te komen. Indien je jouw reservering van het toegangsbewijs niet binnen de gestelde termijn, vermeld op de factuur, hebt voldaan, vervalt de toegang van de desbetreffende theatervoorstelling.
    • 2.2.4 Indien punt 2.2.3 van toepassing blijft de verplichting tot betaling van kracht.
    • 2.2.5 Indien punt 2.2.3 van toepassing en betaling blijft uit na 3 herinneringen word de factuur uitbesteed aan een incassobureau.
  • 2.3 De toegangsbewijzen van de desbetreffende theatervoorstelling zijn alleen geldig op de aangegeven datum die op het toegangsbewijs vermeld staat.
  • 2.4 Indien de datum van een voorstelling, in verband met onvoorziene omstandigheden, wijzigt of de voorstelling word in zijn geheel geannuleerd, is het mogelijk een omboeking te realiseren voor een andere datum. Ook is het mogelijk de aankoop definitief te annuleren. In dat geval word het reeds betaalde bedrag geretourneerd.
  • 2.5 Indien u kiest voor, de in punt 2.8 aangegeven omboeking, is achteraf alsnog annuleren niet meer mogelijk.
  • 2.6 Reeds aan ons overgemaakte bedrag(en) is/zijn niet terug te vorderen tenzij 2.4 van toepassing is.
  • 2.7 Kortingsbonnen
    • 2.7.1 Een kortingsbon is geldig voor de desbetreffende voorstelling vermeld op de kortingsbon.
    • 2.7.2 Indien een kortingsbon (nog) niet is gebruikt tijdens de bestelprocedure van een toegangsbewijs geeft deze géén recht op toegang voor de aangegeven voorstelling.
    • 2.7.3 Indien een voorstelling, zoals vermeld in punt 2.7.1 reeds is uitverkocht mag de kortingsbon gebruikt worden voor een andere voorstelling.
    • 2.7.4 Indien punt 2.7.3 van toepassing blijft de kortingsbon nog 12 maanden na de uitverkochte voorstelling geldig.
Artikel 3: Renaissance Entertainment
  • 3.1 Een boeking is pas definitief als wij deze als definitief hebben bevestigd.
  • 3.2 Op locatie is er een (afgesloten) ruimte beschikbaar om om te kleden. Een toiletruimte word niet gezien als omkleedruimte.
  • 3.3 Wij doen niet aan 235 blauwe M&M's of bronwater van een bepaald merk maar verwachten wel dat er drinken aanwezig is voor ons team. Indien het een evenement is over de dag verspreid, is er tevens een broodje o.i.d. aanwezig. Indien anders, dit graag op tijd aangeven zodat wij wat anders kunnen regelen.
  • 3.4 Reiskosten (OV of eigen vervoer) worden volledig vergoed door de opdrachtgever.
  • 3.5 Alle afgesproken prijzen zijn exclusief BTW en dienen uiterlijk 5 dagen voor aanvang van het evenement voldaan te zijn.
  • 3.6 Indien betaling van het afgesproken bedrag 1 tot 4 dagen vóór aanvang van het evenement plaatsvind, word er 25% (excl. BTW) extra kosten gerekend.
  • 3.7 Is er geen betaling van het afgesproken bedrag ontvangen, uiterlijk 1 dag vóór aanvang van het evenement, dan is onze Theatergroep gerechtigd de opdracht per direct te annuleren.
  • 3.8 Annuleren van een opdracht door opdrachtgever is mogelijk tot uiterlijk 7 dagen vóór de opdracht plaatsvind. Indien annulatie te laat word ingediend word er 25% (excl. BTW) in rekening gebracht.
Artikel 4: Vrienden & Sponsors Van Renaissance
  • 4.1 De overeenkomst tussen Theatergroep Renaissance en donateur is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de Algemene Voorwaarden, aanmeldformulier ondertekend heeft of wanneer donateur een betaling heeft gedaan.
  • 4.2 De overeenkomst tussen Theatergroep Renaissance en donateur is voor minimaal één jaar na aanmelddatum.
  • 4.3 De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen:
    • 4.3.1 door middel van het online invullen van de benodigde velden, het akkoord gaan met de algemene voorwaarden en de daaropvolgende betaling.
    • 4.3.2 door middel van het downloaden, invullen en ondertekenen van het aanmeldformulier.
  • 4.4 U bent als donateur verplicht uw betaling aan Theatergroep Renaissance na te komen Indien u niet binnen 14 dagen betaald, word de aanmelding als donateur automatisch beëindigd.
  • 4.5 Eventuele kortingscodes en/of gratis e-tickets voor één van onze voorstellingen worden één maand na aanmelding aan u verzonden.
  • 4.6 Nadat u tot aanmelding bent over gegaan, ontvangt u van ons een schriftelijke bevestiging per e-mail van uw aanmelding. Indien u zich heeft aangemeld volgens punt 3.3.2 ontvangt u eerst een factuur met het aangegeven bedrag.
  • 4.7 Reeds aan ons overgemaakte bedrag(en) is/zijn niet terug te vorderen.
Artikel 5: Renaissance Fanshop

Verzending

  • Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
    • Gewoonlijk duurt het 3-7 dagen om een bestelling te verwerken, waarna het wordt verzonden. De verzendtijd hangt af van je locatie, maar kan als volgt worden ingeschat:
      • VS: 3–4 werkdagen
      • Europa: 6–8 werkdagen
      • Australië: 2–14 werkdagen
      • Japan: 4–8 werkdagen
      • Internationaal: 10–20 werkdagen
  • [Covid-19] Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
    • Onze verwerkingstijden kunnen langer duren dan normaal en kunnen blijven toenemen totdat de situatie weer normaliseert. We merken wat vertragingen in onze bevoorrading, daar zowel leveranciers en vervoerders als de hele industrie met uitdagingen te maken hebben.
    • Het is lastig om de verzendtijden te voorspellen.
  • Vanuit waar worden mijn bestellingen verstuurd?
    • We werken samen met een print-on-demand orderverwerkingsbedrijf met verwerkingscentra over de hele wereld.
  • Mijn bestelling zou al moeten zijn aangekomen, maar ik heb het nog steeds niet. Wat moet ik doen?
    • Voordat je contact opneemt met ons, kun je eerst het volgende doen:
      • Controleer de bevestigingsmail van je verzending om te zien of het juiste afleveradres staat vermeld
      • Vraag je lokale postkantoor of zij je pakketje hebben
      • Bel bij de buren aan in het geval de vervoerder het pakketje bij hun heeft afgeleverd.
    • Als het afleveradres correct is, en het pakketje is niet achtergelaten bij het lokale postkantoor of bij je buren, neem dan contact op met ons via fanshop@theatergroeprenaissance.nl onder vermelding van je bestelnummer. Als je een fout hebt ontdekt in het afleveradres, kunnen we je de bestelling opnieuw toesturen, maar houd er rekening mee dat de verzendkosten bij jou in rekening worden gebracht.
  • Hoe worden jullie producten gemaakt?
    • We werken samen met een print-on-demand dropshipper. Ze zijn wereldwijd beschikbaar, dus afhankelijk van waar je bent, wordt je bestelling bedrukt en verzonden vanuit de faciliteit die het het efficiëntst kan doen!
  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
    • Zodra je bestelling wordt verzonden, ontvang je een trackingslink via e-mail. Als je vragen hebt over de tracking of verzending, laat het ons dan weten via fanshop@theatergroeprenaissance.nl
  • Ik heb een verkeerd/beschadigd product ontvangen, wat moet ik doen?
    • We vinden het vervelend om te horen dat je een verkeerd/beschadigd product hebt ontvangen. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, stuur alsjeblieft binnen een week na ontvangst een e-mail naar fanshop@theatergroeprenaissance.nl met foto’s van het beschadigde item, je bestelnummer en andere details die relevant zijn voor je bestelling. We zullen dan zo spoedig mogelijk naar je terugkomen met een oplossing!
  • Retourzendingen
    • Wat is jullie retourbeleid?
      • We bieden geen teruggaven en inruilmogelijkheden van producten aan, maar als er iets mis is met je bestelling, laat het ons dan weten via fanshop@theatergroeprenaissance.nl
    • Bieden jullie terugbetalingen aan?
      • Terugbetalingen worden alleen aangeboden aan klanten die een verkeerd of beschadigd item hebben ontvangen. Als één van deze situaties het geval is, neem contact met ons op via fanshop@theatergroeprenaissance.nl met foto’s van het verkeerde/beschadigde item en we zullen ernaar kijken voor je.
    • Kan ik een item inruilen voor een andere maat/kleur?
      • Momenteel bieden we geen inruilmogelijkheden aan. Als je niet zeker bent welke maat beter zou passen, kijk dan naar onze maatgids (je vindt deze voor elk item in onze shop in de desbetreffende productbeschrijving)
  • Hoewel het zelden voorkomt, is het mogelijk dat een item die je hebt besteld verkeerd gelabeld is. Als dat het geval is, laat het ons dan binnen een week na ontvangst weten via fanshop@theatergroeprenaissance.nl. Noem in de e-mail je bestelnummer en voeg foto’s toe van het verkeerd gelabelde item, en we zullen je een nieuwe toesturen, of je terugbetalen.
Artikel 6: Klachten
  • 6.1 Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door ons afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk per post of per e-mail. Wij willen jou ten allen tijde van een uitstekende service voorzien.
Artikel 7: Slotbepaling
  • 7.1 Indien je akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden, verzoeken wij vriendelijk het vakje aan te vinken in het desbetreffende formulier. Zonder het vakje aan te vinken kan er géén overeenkomst tot stand komen.
  • 7.2 Indien er nog vragen zijn, dan kun je uiteraard contact met ons opnemen via onze contactgegevens onder aan de website.

Kopiëren van inhoud is niet mogelijk